maandag 10 juli 2017

Het grootste voordeel van fietsen

Een paar weken geleden schreef ik dat ik vaak naar het werk fiets, en dat dit goed voor de portemonnee, het milieu en de conditie. Maar persoonlijk vind ik het erg fijn dat al dat fietsen er voor zorgt dat ik veel gemakkelijker bergen kan opfietsen. Afgelopen weekend heb ik in een dag de Col du Telegraphe, Col du Galibier en de Col de la Croix de Fer gefietst (180km), de dag erna de Col de la Madeleine en de Col du Glandon (120km), en nog een dagje de Col Du Mollard. Dit zou me nooit gelukt zijn als ik elke dag in de file was gaan staan!
Zie ook:
Mijn fiets gaat als een speer!

10 opmerkingen:

  1. Het grootste voordeel vond ik dat je na werktijd, een actief moment hebt, en tegelijkertijd ook verwerktijd...even de stres wegtrappen, je hoofd leeg maken, even omschakelen naar thuis. Heel mindfull zeg maar(ik heb zo'n hekel aan die term maar iedereen begrijpt het wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top prestatie...!
    Wij fietsen ook elke dag naar de trein/werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, ik ben nog niet verder gekomen dan de Alpe D'huez :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hebben we in het verleden ook wel eens gedaan, maar het stikt daar van de Nederlanders! Geef mij maar wat rustigere bergen, zodat ik van de natuur kan genieten.

      Verwijderen
  4. Je kunt zo aansluiten bij de grote jongens, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fantastisch, wel corrigeren voor je woon-werk verkeer natuurlijk anders krijg je wel erg veel km op je woon-werk account ;)
    Gr John

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap! Ik fiets ook naar mijn werk en wielren in mijn vrije tijd maar doe je dit niet na.

    BeantwoordenVerwijderen