maandag 28 mei 2018

Hor

Een tijdje terug had ik al ventilatieroosters in alle ramen in de woonkamer gemaakt, zodat de atmosfeer in huis een stuk beter is. Helaas is deze ventilatie met het huidige plak-weer niet voldoende. Dus heb ik me er eindelijk toe gezet om een hor te maken.

Het is een lastig raam om een hor voor te maken, want het kozijn is behoorlijk afgerond, en de sluiting van het raampje zit komt heel erg naar voren. Daarom heb ik er voor gekozen om een frame te maken dat precies in het kozijn past, met een uitsparing voor de sluiting. Het frame zit nergens vastgeklikt, maar zit precies stroef genoeg in het kozijn. Ik had nog en paar oude plinten liggen in de garage, die heb ik er aan opgeofferd.
 Hier zie je de uitsparing:
En mocht het hor toch niet helemaal werken: het hor is pas de tweede defentielinie. De eerste defentielinie zit buiten in de vorm van zwaluwen. Ze zijn lastig te fotograferen omdat ze zo snel zijn, maar hier zie je nog duidelijk een staart onder de dakgoot.

Zie ook:
Ventilatieroosters gemaakt
Andere doe-het-zelf projectjes

3 opmerkingen:

  1. Leuk! En vooral die zwaluwen :-).
    Ik denk dat wij voor ons nieuwe huisje het ons maar gemakkelijk maken: alleen een hor rond het bed. Oftewel een klamboe. Lekker makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik overweeg een klamboe als derde linie: gisteren is er toch nog eentje tussendoor geglipt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben de hor er voor gemaakt
    Als klep open gaat sluit de hor.
    Je hebt ook hendels die je naar links of rechts kunt afbuigen

    BeantwoordenVerwijderen