woensdag 26 oktober 2016

Inbreiding van de kledingkast

De kledingkast van mijn zoontje blijkt eigenlijk heel onhandig te zijn. De kast heeft alleen een hangdeel en een plank erboven.

Je kunt natuurlijk ook kleding onderaan neerleggen. DIt ging prima doen hij nog maatje 68 had, maar ondertussen beginnen zijn kleren zo groot te worden dat er eigenlijk geen ruimte meer overblijft onder aan de kast. We hadden geen zin om een nieuwe kast te kopen, dus hebben we besloten om de kast te "inbreiden": we maken extra plankjes zodat er meer kleding ingelegd kan worden. De eerste stap was om de bovenste legplank hoger te maken. Vervolgens heb ik van een paar planken een vertikaal schot met drie horizontale schotten gemaakt:
Ik heb het zo gemaakt dat het nieuwe stuk gemakkelijk er uit te halen is. De roede loopt gewoon door het gat. Op deze manier heb ik de roede niet hoeven in te korten.
Het hout is van een partij die ik ook van een vriend heb gekregen. Van hetzelfde hout heb ik ook een dressboy, een afdak, een keukenrolhouder en een messenblok gemaakt, en nu is het hout eindelijk op:-)   

Volgende stap: zijn kleren opruimen...

zie ook:
andere doe-het-zelf projectjes

9 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan, zijn de horizontale plankjes nog in hoogte verstelbaar? Straks heeft hij echt een grote mannenkast nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig zeg! Dat ziet er ook echt heel mooi uit zo.
    Mijn dochter heeft ook een kast met een hangdeel en 1 plank, Kom je bij ons ook even langs? :-) Wij zijn niet zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim! Ik zoek precies zoiets. Ik ga eens kijken of wij dat ook kunnen doen zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top idee...misschien wordt het bij mij wat minder netjes/strak, maar goed, de deuren kunnen dicht en verder zien weinig mensen de binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze vrouw met twee linker handen maakt een diepe buiging voor zoveel creativiteit.
    Ik ben kampioen uitstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt! Ik heb anders ook nog een hoop projectjes op de rol staan....

      Verwijderen
  6. Jouwe is goed gelukt! Slim, ik heb (zelf) ook zoiets gedaan in de kledingkast van mijn zoontje. En ook 'reversible' gemaakt. Altijd handig.
    Nog veel meer projecten in de pocket, maar tijd te weinig...

    BeantwoordenVerwijderen