maandag 16 oktober 2017

Tandenborstelhouder

De laatste tijd ben ik weinig dingen aan het klussen, deels omdat de meeste kleine klusjes gedaan zijn, en deels omdat ik het te druk heb met lesgeven. Afgelopen week heb ik toch iets gemaakt, namelijk een tandenborstelhouder. Het is gemaakt van een restje beukenhout waarin ik inkepingen heb gemaakt voor drie tandenborstels en drie zuignapjes aan de achterkant. Hier komen weer de mooie voordelen voorbij van iets zelf maken, namelijk dat zelfgemaakte dingen veel beter aansluiten bij de behoefte. Waar vind je anders een tandenborstelhouder in de juiste kleur voor het juiste aantal tandenborstels?


zie ook:
andere doe-het-zelf projecten

5 opmerkingen:

  1. Wel goed in de harde lak zetten zodat bacteriƫn niet in het hout gaan zitten. Anders heb je er meer nadeel dan voordeel van;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou moe, ik ben al jaren op zoek naar een houder met een uitlekbakje eronder, maar die zijn gewoon niet te krijgen. Je zelfgemaakte houder heeft bovengenoemde nadelen, maar ook een makkelijk schoon te maken uitlekbakje eronder zou hygiƫnischer zijn.
    Er is ook een iemand die de elektrische tandenborstel niet gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me dan wel. Andere mogelijke conclusie lijken me minder voor de hand liggend:
      1) Het zit er voor de sier
      2) Het is voor het schoonmaken van voegen tussen de tegels.



      Verwijderen
    2. Mijn zoontje van 7 gebruikt een gewone tandenborstel, maar een tandenborstel voor de sier zou ook niet misstaan:-)
      Nu krijgen we inderdaad 3 stalagmieten onder de tandenborstels, misschien kan ik daar ook nog iets voor klussen.

      Verwijderen
  3. Mooi gemaakt, maar herkenbare problemen.
    Wij hebben een drinkbeker met een dekseltje erop waar 3 gaten in zitten, maar na een aantal dagen begint zich op de bodem van alles af te zetten. Alle borstels eruit, deksel er af, beker schoonmaken, deksel erop, borstels er weer in, onhandig en niet fris dus.
    Vroeger had je in de keuken ook zo’n uitdruipbak onder de grote lepels hangen, zoiets zoek ik, maar dan in het klein.
    Weet iemand waar zoiets te koop is?

    BeantwoordenVerwijderen