zondag 22 september 2013

Serveertip? Serveersuggestie? Nee, dank je!

Zoals ieder zuinig persoon ga ik vaak naar budgetsupermarkten, onder het motto "ik wil niet betalen voor grappige reclames, een kopje koffie, mooie vormgeving etc, het gaat mij om het eten". Ik vind het daarom ook mooi dat de Lidl producten zo'n goedkope vormgeving hebben. Dan weet ik zeker dat ik niet teveel heb betaald aan een dure designer.
Maar eigenlijk is het dan wel gek dat Lidl toch een beetje aan design doet. Op elke verpakking doen ze net alsof het een bourgondisch gerecht is. En om te voorkomen dat mensen denken dat er ook een boterham in een pot pindakaas zit, wordt er "serveertip" bij gezet. Dit is om rechtzaken te voorkomen, zeg maar.
Maar toch denk ik dat dit woordje meer rechtzaken kan veroorzaken dan voorkomen. Neem nu de pak aardbei-drink van Milbona. Daar staat als serveertip dat je twee hele aardbeien met kroontje en al in de drank moet gooien. Dit is toch vragen om klachten?
Anyway, waarom doet Lidl niet gewoon als Euroshopper, gewoon 1 of tweekleurige verpakkingen? Dat lijkt me nog goedkoper, en het past beter bij de uitstraling van een budgetsupermarkt.

Voor nog meer voorbeelden van mooie serveertips, zie www.serveertip.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten