dinsdag 18 november 2014

Sinterklaas frustratie alweer gezakt

Bedankt voor de reacties op mijn vorige blog. Ondertussen is mijn sinterklaasfrustratie weer redelijk bekoeld, om verschillende redenen.
Ten eerste wil mijn moeder helemaal niet veel kado's te geven. Bij haar gaat het alleen om de gezelligheid. Het enige wat ze geeft is een nieuwe badjas en de nodige mandarijnen. Blijkbaar is er nog iemand in Nederland die begrijpt waar het sinterklaasfeest om draait. Ik heb zelfs de moeite genomen om een (gratis gekregen) kado voor haar in te pakken en er een gedicht bij te maken.
Daarnaast heeft mijn vader zich ook voorgenomen om zich in te houden, maar dat wil ik het eerst zien dan geloven.
Mijn schoonouders kan ik helemaal niet peilen, het zou me niets verbazen als ze ineens besluiten om toch geen sinterklaas te doen.

Maar voor de rest probeer ik alleen de leukere dingen van het sinterklaasfeest mee te doen. Zo vind ik het sinterklaasjournaal nog leuker dan mijn zoontje, dus dat wil ik elke avond zien. En sinterklaas in ons dorp is ook wel grappig, omdat ik sommige zwarte pieten ken.
En voor de rest gaan we niet naar sinterklaas op mijn werk: wat niet weet wat niet deert. En ik weiger nog steeds te liegen tegen kinderen over sinterklaas. Ik ga dus geen zelfverzonnen verklaringen geven hoe die pepernoten bij ons binnen komen. Gelukkig is het nog niet nodig geweest.

Voor het geval dat mensen geïnteresseerd zijn in mijn verlanglijstje:
-een nieuwe fietslamp op mijn racefiets (voor 5 euro bij de Lidl)
-een paar boeken, die ik een paar weken geleden bij de kringloop heb gekocht
-een zak paranoten, daar kan ik hele zakken van weg-eten.

Ik overleef deze periode wel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten